Режисер Браян де Пальма – живий класик. Свій перший повнометражний фільм він зняв у 1968 році і відтоді регулярно радував кіноглядачів. Саме він презентував нам «Обличчя зі шрамом», «Чорну орхідею» та першу «Місію нездійсненну»… Втім, останнім часом постановник усе рідше береться до роботи. Тож кожна його нова стрічка на вагу золота.
Зовсім недавно Браян де Пальма представив на суд глядачів свій новий фільм під назвою «Доміно». Зірковий постановник, цікавий акторський склад та інтригуючий сюжет… Це вже фактично рецепт успіху! Здавалося, нам покажуть олдскульну кримінальну драму… Втім, цього разу режисер схибив.
…Крістіан (Ніколай Костер-Валдау) та Ларс (Сьорен Маллінг) – датські копи-напарники. Одного разу під час патрулювання вони прийняли абсолютно звичайний побутовий виклик. Але все закінчується трагедією: затриманий чоловік вбиває Ларса і втікає. Тепер Крістіану і коханці Ларса Алекс (Каріс ван Гаутен) треба спіймати вбивцю. Однак зробити це буде не так легко, бо його вже завербували в ЦРУ для секретної місії. Але жага помсти набагато сильніша, аніж американська розвідка, і обов’язково приведе головних героїв до їхньої цілі. Та вони ще не здогадуються, що слід тягнеться до одного з найбільш небезпечних терористів у світі…
Ніколай Костер-Валдау та Каріс ван Гаутен не вперше знімаються разом. Так, саме вони грали у культовій «Грі престолів»: він – лорда командувача королівської гвардії Джейме Ланністера, вона – червону жрицю Мелісандру. Тож було досить цікаво, як ці двоє хоч і в кіно, але боротимуться зі справжнім злом, а не фентезійним. Та усе виявилось якось мляво, схематично і нудно. Ніколай Костер-Валдау та Каріс ван Гаутен навіювали сум. Та й у самому фільмі немає стрижня-хребта, немає гостроти, не вистачає відчуттів. Хоча все ж в стрічці є дві дуже сильні сцени, водночас дуже страшні, бо реальні: мова йде про теракти.
Тема боротьби з тероризмом дуже актуальна як для американців, так і для європейців. Але ж після того як в 2011 році канал Showtime презентував серіал «Батьківщина» з Клер Дейнс та Деміеном Льюїсом, присвячений якраз цій темі, решті кінематографістів нема що сказати. Краще вже не знімеш! Ніколи! Тож чому Браян де Пальма вирішив зануритись у цю тематику, абсолютно незрозуміло. Чи то він переоцінив свої можливості, чи просто втратив хист.
Євгенія ПРОРИВАЙ